Årets största wow!

En gammal kursare till mig har tillsammans med ett par vänner startat upp en liten alternativ musikscen här i Göteborg, Korken, som verkar ämna hända ett par gånger per termin att döma av hur det sett ut hittills.

Oavsett, jag tog mig dit efter att ha skyndat igenom en i övrigt mycket bra dag och köpte mig en välförtjänt öl och inväntade vad som komma skulle.

En gemensam kursare till oss båda, Lisa Pedersen, äntrade scenen. Precis på samma sätt som hon alltid varit som person, som jag känt henne för nu snart fem år sedan, var hon också nu. Så fort hon öppnade munnen visste jag att kvällens och dagens vedermödor alla hade varit värt det.

Så sjukt häftigt. Hela min kropp fylldes med en stor allomfattande wowkänsla. Inte bara ljudet, denna häftiga röst. Lisa har ett scenspråk jag sällan tidigare skådat.

Se henne live när ni har chansen. Jag har haft den chansen och tagit den. Det var det här årets häftigaste musikupplevelse såhär långt.

 Lyssna och kolla själva här

Explore posts in the same categories: Musik

Kommentera

