Faran med Bengans

Jag trivs verkligen på Bengans; skivaffären nummer 1 i Göteborg. Nästan lite för bra trivs jag där. Att kunna gå runt i rätt luftiga lokaler, titta, bläddra, syna. Att kunna fråga om råd, köpa grisen i en halvtransperent säck. Att göra det med glädje.

 

Jag fyllde 26 i onsdags. Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Håller nog på att smälta det lite tror jag.

Med anledning av detta gick jag under tisdagen till Bengans för att köpa Madness nya platta. Som vanligt när jag är på Bengans så blev det så mycket mer. Det primära blev det självklara längst ner i korgen. Det hela slutade med att jag råkat köpa sex stycken skivor. Jag är mycket nöjd med detta. Spontant som bara den. Mycket bra spridning i vad jag köpte också. Madness, Erykah Badu, Maroon 5, Wilmer X, Maia Hirasawa. Lite kvinnor, lite män, en del musik jag vet att jag gillar, en del oprövat. Känns mycket bra som sagt. 

En farlig möjlilghet till spontanitet men det är också det jag älskar med skivaffärer och då framförallt Bengans; man vet aldrig vad man går därifrån med.

Explore posts in the same categories: Musik

Kommentera

