Musikdelning

Att dela musik innebär för mig inte fildelning. Tvärtom och helt annorlunda.

Jag uppskattar musik i dess köpta form. I den formen man köper i skivaffärer.

Jag vill kunna dela min musik med mina närmaste. Låta dem sitta och lyssna på vad jag spelar för dem. Låta dem kunna ta del av det, bläddra i ett konvolut, titta på bilderna. Uppleva musiken. Kunna ha musiken i handen, kunna räcka över den till någon annan, kunna uppmana till att uppleva.

Det är att dela musik för mig. Att kunna uppleva, avnjuta och lyssna. Att kunna sprida kunskaperna och intresset för den för de som står mig nära. Att kunna smyga ner något i en väns ficka som en positiv överraskning. Att ta med sig ett par skivor till någon man tycker om och när personen ifråga inte tittar byta ut vad som spelas mot mina val. Att få andra att lyssna på vad jag tycker bör lyssnas på.

Explore posts in the same categories: Musik

One Comment på “Musikdelning”

  1. Cecilia Says:

    Håller som vanligt med.


Kommentera

