Att välja väl

Jag vet inte riktigt hur jag skall tänka med musikval just nu. Om jag skall välja musik som drar mig upp eller om jag skall välja musik som håller med mig, som är kopplat till verkligheten.

Det kan låta självklart men det är det inte för mig. Jag gillar trygghet. Jag gillar stabilitet i alla lägen. Då passar det mig ofta bättre med musikval som relaterar till sinnestillstånd, oavsett vad detta är.
Samtidigt som så är fallet hyser jag en stor inre önskan att vara glad så hela musikvalssituationen är lite motsägelsefull.
En ganska okej situatione dock. Jag gillar musik mer än något annat i stort sett så det är med glädje jag tar den kampen med mig själv.

Explore posts in the same categories: Musik

Kommentera

