Tafatt

Jag är väldigt tafatt som person. Blyg och osäker. För vissa skiner det igenom ordentligt, för vissa märks det inte alls och ja gmöter förvåning när jag talar om min blyghet.

Jag kan vara ganska framåt i de situationer jag känner mig bekväm, i de situationer jag känner mig någorlunda hemma.

När det kommer till tjejer så märker jag det väldigt tydligt själv.
Mitt stora problem är vägen från A till B. Vägen från att vara en trevlig, bra kille till att vara något mer. Däri ligger min osäkerhet, blyghet och bristerna hos en annars så felfri kille som mig allra mest. En knepig sits och inte helt enkelt att göra något åt.

Mycket knepigt. Jag märker det på tidigare relationer där tjejer i flera fall varit de som tagit första initiativet. Därefter har saker flutit på bra. Men det är den där tröskeln som skall överkommas.

Jag är så långt ifrån glad över detta som man kan vara. Men jag är medveten om det. Jag ser det som ett stort steg på vägen…

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

