300 miljarder

Det här är lite för mycket för mig. När termometern, som nu, passerat 300 miljarder grader, då är det lite för mycket för mig. Framförallt när det inte finns någon frivillighet i det. När jag inte kan gå in eller ut och svalka mig, när jag inte kan hoppa i plurret bara sådär. När jag tvingas sitta inne i härliga snäppet varmare lokaler i möten hela dagarna.

Det är en sak när det är fritid, som under helgtid. Det räe n annan sak nu. Nu kan jag inte pausa. Nu vill jag pausa.

Man kan inte ta sig någonstans heller, cykel är möjligt men jobbigt och varmt. Los plåtschabrakos som trafikerar Göteborg är inte att tala om, de är rullande bastuvagnar med inbyggd människoodör. Inte på topp. Fabian säger nej.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

