Vemod

Sitter på mitt sista styrelsemöte som GUS vice ordförande. Det är vemodigt värre. En hel del andra känslor också tror jag. Mycket märkligt. Lite läskigt.

Det börjar kännas tomt. Framtiden oviss, helheten lite diffus. Finns en hel del jag är missnöjd med. Finns en hel del jag är nöjd med. Finns en del jag är stolt över. Lite svårt att summera ett helt år på några rader. Kanske kommer det ske senare.

 

När jag tog studenten så gjorde jag det till tonerna av Gyllene Tiders Det är över nu och till Pink Floyds Another brick in the wall part 2. Det må vara över nu men texten vi så glatt sjöng på studenten för typ sju år sedan; ”Hey, teachers, leave us kids alone” och ”We don’t need no education” vill jag inte gärna repetera. Jag gillar akademisk utbildning. Kanske egentligen ingen överraskning…

Explore posts in the same categories: Kår

Kommentera

