Att gå in i en annan värld

Jag kan utan tvekan på många vis klassas som en tvättäkta nörd. Jag roas stort av scinece fiction och av fantasy, jag bär ständigt med mig en liten uppsättning tärningar, jag har inget emot att agera ”töntigt” för att roa mig själv och roa andra.

Jag hymlar inte med det.

 

För mig så är de eskapistiska momenten väldigt viktiga. Framför allt drar jag nytta av det genom rollspelandet. Möjligheten att fly vardagen, ta sig någon annanstans, kunna få vara någon helt annat. Inte bara koppla bort med en bok eller en film, koppla bort vardagen, bli något annat. Det låter kanske något negativt men för mig handlar det lika mycket som att uppleva något annat som att kunna träna sig i att se nya perspektiv, sätta sig in i andras tankebanor och ageranden. Att ständigt utvecklas.

Detta samtidigt som jag får möjligheten att ha genuint roligt i sammanhang där jag får vara mig själv utan invändningar, med människor som ser mig för den jag är där utan att lägga för mycket värderingar eller tankar om mig och min tillvaro och mitt agerande i övrigt. Kunna känna mig trygg i vad jag är och hur jag agerar.

Det är för mig väldigt viktigt. I kväll skall jag ta chansen igen. Att ha genuint roligt i en trygg miljö.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

