Valreflektioner

Lite tankar om valet från min lilla valkrets där jag tagit emot röster i Härlanda:

 

Piratpartiet femte största parti efter mp, s, m och fp.

Miljöpartiet största parti med mer än 40% fler röster än näst största parti. Det tycker jag är tokigt roligt.

Väldigt lite kd, väldigt lite c, tillräckligt lite sd.

Junilistan förbryllar mig. Mycket. Att de som förstanamn har en oberoende socialdemokrat, enj, som politisk lekman är det märkligt. Deras nr 26 på röstsedeln. Politiskt oberoende. Också märkligt. Junilistan känns för mig vagt i allmänhet, som någon sorts förvirrande politiskt samlingsbunke.

Jag drar på smilbanden.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

