Mer som en jämlike

Jag märker mer och mer nuförtiden att jag håller på att glida ifrån mig själv eller egentligen vad jag trodde var mig själv. Detta gäller såväl relationer till andra, mina politiska övertygelser och min plats i vardagen. Detta sker för att jag börjat ifrågasätta det som är och som har blivit så självklart genom åren. Jag köper inte längre allt rakt av som folk säger och tycker bara för att de sägs vara inlästa eller sägs veta.

Jag köper inte längre vad folk i min närhet säger och gör utan tar ställning till det utifrån mig själv på ett helt annat sätt än tidigare. Jag tar ställning för mig själv på ett helt annat sätt än tidigare. jag har alltid varit en person som sätter andra i första rummet. Så är det till stor del fortfarande. Jag är omsorgsfull och omtänksam. Skillnaden nu är att jag inte per automatik gör det utan funderar över min egen roll och vad jag vinner förlorar på det hela. Utan att vara egoistisk bara för det, jag behandlar mig själv mer som en jämlike.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

