Signaler

Jag är oerhört dålig på att tolka signaler. Olika signaler antagligen men för mig så är signaler gällande känslor och folks omdömen om mig extra tydliga. Jag tror mig veta att detta grundar sig i en väldigt dålig dålig självkänsla ända sedan mellanstadiet som fortsatt att vara dålig igenom högstadiet och gymnasiet.
Parallellt med min intellektuella utveckling så har tron på mig själv i andras ögon, enligt min bild, stått stilla.
Jag kan konsten att inte tro, men konsten att tro, den behärskar jag väldigt dåligt.
Det spelar alltför ofta väldigt liten roll vad människor säger till mig, jag lyckas tolka sådant på negativa vis ändå. Att få höra sig vara attraktiv, stilig, snygg, sådant kan jag lyckas tolka om som saker som sägs av snällhet, inte av attraktion.

För mig har genom åren handlingar blivit mer något jag tror på än ord. Jag har blivit besviken så många gånger, av saker som sagts, saker och ord jag tolkat på olika vis så att det bar är den faktiska handlingen kvar för mig som jag kan lita på och som dessutom är så mycket mindre lätt att tolka om och fel än orden.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

