Frid

Jag har hittat en drömsk bild om frid och ro i mitt sinne idag. Jag har varit ute i trakterna av mitt hem i Kortedala och promenerat lite. Jag och mitt sällskap nådde via avvägar och omvägar det koloniområde som ligger på andra sidan den större väg jag har bakom knuten.

Det var som att stiga in i en annan värld. Att plötsligt se friheten och friden framför ögonen. Det var väldigt upplyftande, väldigt märkligt på samma gång. Jag, som den stadsmänniska jag är, blev sugen att sätta mig ner och påta i jorden. Att känna att jag gör något direkt och påverkar något annat, så tydligt. Det var häftigt. Det blir helt klart ett mål även för framtida promenader.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

