En inbjudan till ovisshet

För lite drygt två veckor sedan anlände till min mobila telefon; min mobiltelefon, ett sms med frågan:

”Vad gör du på midsommar, har du en plan, ja eller nej?”

Det hela ledde givetvis till följdfrågor som mer och mer visade på att jag, om jag hakade på, skulle stå inför en midsommarhelg i total ovisshet, tillika i Småland.

Inte ovissheten som den i Göteborg, det kan gå lite ur som helst men man vet vad man får och vad man har att falla tillbaka på. Nej nej. Här var ovissheten total. Det kändes helt rätt. Rätt var precis vad det blev. Helt rätt.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

2 kommentarer på “En inbjudan till ovisshet”


  1. […] hade etablerat, efter de förklaringar jag presenterat, att allt kunde hända. Till “Allt kan hända” lade nu Anna “Allt ska […]


  2. […] hade etablerat, efter de förklaringar jag presenterat, att allt kunde hända. Till “Allt kan hända” lade nu Anna “Allt ska […]


Kommentera

