Testet

Jag väntar med spänning på postgången.

Min gode vän Staffan och jag skall under de kommande veckorna undersöka det svenska postväsendet på ett grundligt sätt. Detta mest för att vi är nyfikna och har en ganska udda sorts humor.
Staffan bor och jobbar i Oslo nu under sommaren. Staffan skall, med jämna och ojämna mellanrum, skicka brev till mig i Göteborg, Sverige. Låter inte så spännande hittils, va?

Den sköna twisten, och ett utomordentligt bevis på vår knasiga humor, är att namn och adress skall skrivas med diverse olika språkförvrängningar och stil. Detta för att finna det sätt att skriva adressen på som både postens datoriserade adresstolkare och deras personal inte kan uttyda.

Att testa hittils:

* Rövarspråket (rorövovarorsospoproråkoketot)
* Fikonspråket (fikonspråket fikon)
* Pig latin (ig-pay atin-lay)
* Allspråket (allspråketall)
* P-språket (p-språpåkepet)
* I-språket (i-sprikit)
* Skriva baklänges
* Skriva spegelvänt
* Skriva upp-och-ner

Om folk har fler tips på sätt man kan skriva på, skriv de gärna här!

Jag har, förutom uppgiften att vara mottagare av post, också rollen som marknadsförare av vad som sker. Det blir spännande att se.
Första testet genomförs snart.

Explore posts in the same categories: Post, Test

One Comment på “Testet”

  1. Björn S Says:

    He he he, det låter som en kul ide, sånt gillar jag.
    vet inte om det kan kallas grävande journalistik, men nåt åt det hållet.
    Ni kan ju prova att skicka till fabarbian så får vi se om det kommer till dig, eller dimper ner i mitt skafferi =)


Kommentera

