Skattjakt

Jag har varit på skattjakt idag. Så har det känts. Jag har i mitt arbete letat efter något så, tror man, tråkigt som ett beställar-ID till ett mobiltelefonabonnemang. Man måste ha ett sådant för att få beställa, någon skall stå ansvarig. Det fanns inte tidigare. Efter att ha flängt fram och åter mailledes och lite via telefon gjordes jakten sedan fysisk. Utan att avslöja för mycket så kan jag avslöja att mycken tid gick åt till att identifiera de abonnemang jag visade upp att vi hade. Vad vi kom fram till var att de inte fanns. Situationen kändes lätt spöklik. Finns inte tänker ni frågande. Jag tänkte samma sak. De fanns inte men de skulle letas efter. Någon skulle gå till botten med de obefintliga, helt klart existerande abonnemangen. Det kändes som att jag mött en gränd och där gått in i min Moriarty. Vem hittar på ett sådant ofog?

Min tid väntandes nyttjade jag till min somriga fåfänga. Jag solade min högra tinning. Med gott resultat hoppas jag.

Jag möttes, vid min medparts återkomst, av beskedet att det skulle dra ut på itden, fantasi skulle användas, någon skulle få hållas ansvarig. Det stod klart. Antagligen inte idag, kanske inte i morgon, men i framtiden. Mitt verk var gjort. Nu väntade framtiden.

Två timmar senare stod det klart. Framtiden var kommen.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

