Den fängslande friheten

Det var nyårsafton igår. Årets första nyår. Det för de kåraktiva i Göteborg. Ett skifte mellan verksamhetsår.

En glädjens dag för många. Mängder av nya och gamla bekanta och en del jag vill gå så långt som att klassa som vänner som träffades, umgicks, minglade. Ja, en hel del gjorde vi. Det var trevlig. Till en början. Sen blev det…något annat. Något helt annat.

Tillträdande på kårerna hade det att fira, de som bytte uppdrag hade det att fira. Många firade kärleken till sina kära medpresidialer. Jag lyckades inte hitta något att fira.

Ord om frihet ljöd omkring mig. Frihet från vad undrade jag. frihet från vad. Det här har varit mitt liv. Min trygghet. Det jag kan. Där jag har haft och skapat många av mina vänner. Nu är det borta. Det är jag tydligen fri från. Vad som är frihet för vissa innebär något helt, helt annat för andra. För mig. Och idag är det mitt perspektiv jag tar. Det var tungt. Friheten innebär mer en kamp som skall börja. En kamp, ett sökande.

En frihet som är fängslande snarare än befriande.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

