Kärlek

För de som känner mig eller i vart fall känner mitt skrivande så är min syn på kärlek inget nytt. För mig är kärlek något väldigt främmande. Något väldigt eftertraktansvärt men samtidigt väldigt farligt. Många olika erfarenheter har orsakat denna syn. Just nu var det länge sedan jag trodde på kärleken men jag hoppas återfå tron och jag hoppas finna den. Såväl tron som kärleken.

Känner jag mig rätt så kommer jag också behöva guidas. Kanske finns den framför mig men jag rä frö tokig för att se den. Kanske finns den vid min sida men jag är för svagsint och för självblind för att se den. Självblind är för övrigt ett uttryck som jag snart skall förklara.

De gånger jag har funnit kärleken så har jag inte funnit den. Den har funnit mig. Någon har insett hur jag funkar och trängt sig innanför ytan, vågat ta sig till Fabian. Jag är en vilsen man i kärlekens skog. Jag vet litet om hur man går till väga, vilka tecken man skall söka för att finna stigen. Förhoppningsvis utvecklas jag och lär mig inför framtida eskapader och äventyr men just nu är nog läget fortfarande sådant som det tidigare varit. Men jag hoppas utvecklas och gör det också. Dels för att själv kunna hitta stigarna och dels för att själv våga ta steget ut i det okända.

Explore posts in the same categories: Kärlek

Kommentera

