Lite mer hel

Idag blev jag lite mer hel, lite mer Fabian igen efter alldeles för lång tids uppehåll. Jag fick uppleva att det regnade på mig. Det var en otroligt befriande och väldigt skön känsla. Redan i morse när jag vaknade så kände jag att något var lite bättre än innan. Jag visste inte om att det regnat. Jag kände det på mig. Om det var förändringen av luftfuktighet, lufttemperatur eller något annat, det vet jag inte, men jag kände av en förändring som jag mådde bra av. Mådde bättre av än tidigare. Det märkte jag också mycket mer när jag sedan väl gick ut. Det var levnadsmöjligt ute. Kanske har jag blivit en levande barometer, kanske upplever jag lite av varje, kanske är jag så fäst vid regnet att jag känner dess närvaro och frånvaro (lite som Morran i mumindalen). Uppåt blev jag av barometrandet i vart fall.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

