Påhoppspåhopp

Jag läste just detta i DN. Jag blir fullständigt vansinnig av att läsa det. Vi kommer aldrig kunna leva i ett bra samhälle om snt här får pågå. Jag gillar inte Carolina Gynning. Jag gör verkligen inte det. Den bild som jag har givits och den bild som jag då kunnat skapa mig är ingen bra bild. Jag gillar henne inte efter de förutsättningar som kommit till mig. Skulle jag få träffa henne och få lära känna henne så skulle det säkert vara en annan femma, jag skulle vara öppen för det i vart fall. Sen kan jag inte säga att jag skulle gilla henne per automatik, det är jag tveksam till. De kvinnor som vågar uttrycka sig; Skugge, Pascalidou, Gynning med flera får stå ut med så mycket oförtjänt skit, till stor del för att de är kvinnor och för att de vågar. Många män känner sig nog små när det kommer kvinnor som dessa, smartare, kaxigare, vettigare och vågar visa det. Men det är inte och kan aldrig bli en en ursäkt för personliga påhopp. Det kan aldrig vara en ursäkt för påhopp på någons familj.  Det är fan inte okej med mobbning på en arbetsplats, varför skulle det vara okej att göra det på nätet? Nej, det funkar inte. Det kan aldrig vara okej. Kommenterande i en blogg är en problematik som varit mig förskonad. Varför? För att jag inte är tillräckligt känd? Kanske. För att jag inte är kvinna? Det kan också vara en bidragande orsak. Jag blir bara ledsen när jag läser vad jag läste i DN. Alla måste få ha en rätt att uttrycka sig, att få delta i debatten. Alla? Ja, men jag tycker inte att sjuka påhopp är ett inlägg i debatten.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

