Är det så här det funkar?

Är det såhär det skall vara, är det såhär det funkar? Jag har tydligen semester nu. Det är fortfarande lite för svårt att greppa helt men enligt uppgift är det så. Det hela började igår, efter jobbet. Jag hade en tid att passa för min resa, en tid att passa efter resans slut. Det blev lite tight och jag blev, via facebook, övertygad, av mig och av andra, att inte stressa. Jag kom fram till att faktiskt var ledig och att det då var okej att inte stressa, att man kunde få ta det lungt.

Jag gjorde så. Jag reste min resa, jag kom fram, jag andades frisk luft och pratade om helt andra saker än arbete och vardag med familj och närstående. Jag packade sedan in mig och bäddade i ordning i mitt lilla lilla kyffe. Kyffe är precis rätt ord för platsen där jag lever mitt sommarliv. Jag sov ut, efter att ha blivit väckt av ett bortglömt alarm. Har spenderat tid i det fria, med gräs under fötterna, gjort lite kroppsarbete som andra uttryckte allmän önskan om igår, planterat om en blomma och lekt med en massa barn.

Nu: Rosévin och grillmat med adekvata, lagom somriga tillbehör såsom nypotatis och myggor i luften. Mycket nöje. Mycket bra.

Är det verkligen såhär det är att vara ledig, att ha semester? Inte illa i så fall.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

