Nytt tak

Jag lever under ett nytt tak denna natt.
Som påtalat i tidigare inlägg så lever jag mina somrar i ett kyffe, när jag är och har sommar på riktigt. I vår egen sommaridyll.

Ett litet ruckel. Men det är mitt ruckel. Det har ett tak, som är lite som ett lapptäcke, det är lappat på och på och på, enligt flerlagersprincipen. Lite som om taket känt sig fruset en gång i tiden.

Jag brukar inte vara kräsen. Framförallt inte vad gäller regn. Men idag regnade det. Markant. Anledningen till att taket är lappat på det vis det är, är att taket inte lutar så mycket, så det blir lätt vattensamlingar på det och, ja ni hajar, det regnade in. Tillräckligt mycket för att till och med jag skulle bli kräsen.

Så klockan 21:30 blev det lite småstressigt. Hela huset där resten av familjen sover, ja där sover resten av familjen. Så vi funderade lite, bollade lite tankar om att sova på golv i kök och bli väckta av barnaskrik 06:30. Den idén gick bort. Vi kom på att jag har en farbror väldigt inte långt därifrån.

Så nu sitter jag i eget rum med tv med ett helt våningsplan för mig själv. Utan regn inomhus. Jag klagar inte. Inte alls. Tvärtom.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

