Regnbad

Det regnar där jag är. Det finns inte så mycket att göra då. Sitta inne, hänga på facebook, läsa böcker. Skall laga mig lite lunch snart.

Samtidigt, när man har så nära til bad som jag har, då får man passa på. Så jag drog på mig badbyxorna, sprang ner till kajen och hoppade i. Plums. Det var lite märkligt en dag som denna, för ytskiktet var regnvatten och därmed en del kallare. Så det första jag kände när jag kom i var att det var varmt och skönt, sen kom jag till ytan och där var det kallare. Lite smutsigt också vid en första anblick men det är effekten av regnvattnet som rinner ner längs bergen. Det hör till. Märkligt men härligt.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

