Aktiv

Det har varit en väldigt aktiv fabiandag idag. Upp tidigt, klä om till blåställ (bildligt talat) och sen igång och tillsammans med övriga längs vår lilla privata väg röja längs densamma. Fabian fick tidigt den hedersamma uppgiften att stå på ett lastbilsflak, körd av en underlig tysk, och där såga ner svåråtkomliga grenar. Det gick som på räls men det kämdes sjukt mycket i armarna. Ingen vanlig såg användes, nej, en förlängningsbar såg med teleskophandtag användes. Detta gjorde också att man använde de små muskelgrupperna till skillnad från vanligt sågande då större muskelgrupper används. Tänk nära kroppen respektive långt från kroppen. Det kommer nog kännas i morgon. Nu har jag dessutom nässelbrännskador och myggbett. I mängder. De känns redan nu. Enligt prognoserna för dagen, regn till 07, regnskur kl 10. Regnskur? Jo, jag tackar, vi blev dyngsura, rakt igenom. Mina kläder är fortfarande inte torra.

Men till lunch hann det klarna. Precis. På den oskyldiga lilla minuten. Ungefär.

Har varit igång och öst båtar också. Två stycken.

Hunnit fixa en bra abrovinsch gällande det tidigare omtalade läckande taket.

Jag är mycket nöjd. Jag känner mig nyttig. Aktiv. Lite händig dessutom. Sen har jag kommit fram till att jag fortfarande är tokkass på knopar och knutar.

Men jag är  mycket belåten med min dag och vad som har åstadkommits.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Aktiv”

  1. Loppan Says:

    Två saker. Det ena är att jag undrar om det finns blåställ som passar dig, är de inte alldeles för små? (läs korta) Det andra är att jag med den äran kan ha knopkurs med dig! =)

    Vi ses snart, om mindre än en vecka faktiskt!


Kommentera

