Med ålderns rätt

Har varit igång och lirat boll i ett par timmar. Det märks att jag inte är 10 år längre. Min kropp verkar ha växt ifrån mitt sinne och mina ambitioner. Samtidigt är det ruskigt skönt att ha åldern att skylla på. Att veta att det på plan finns människor som är så mycket som åtta år yngre. Att man ser segheten även hos sina jämnåriga. Att åldern får ta ut sin rätt. Det innebär inte at jag inte vill saker, att jag inte blir sur när jag inte pallar eller hänger med. Det innebär bara att jag har något effektivt och fungerande att skylla på.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

