Nyttofaktorn bitterhet

Jag är känd som en ganska bitter man. En väldigt bitter man stundom. En god vän har en gång sagt ”Jag har alltid sett dig som den bittraste av bittra män Fabian”. Det gjorde mig glad. Jag ser inte bitterhetten som något som nödvändigtvis är negativt. Bitterhet brukar ses rakt av negativt. Jag är emot det. Eller ja, alla får nästan tycka som de vill, just detta stämmer bara inte.

Bitterhet kan för mig vara något som gynnar kreativiteten.

Det finns bra och det finns dålig bitterhet. Det är jag nog inte helt ensam om att tycka.

De senaste dagarna har jag reflekterat över hur bitterheten ger mig frihet. Bitterheten ger mig en nyttig distans som jag nog inte lyckats tillgripa mig annars. En nyttofaktor. Så trots allt som är så ser jag positivt på det, positivt och med viss pardon och glädje.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

