Generad

Jag är i många lägen lättgenerad. Kan det tyckas. Jag blir i alla fall ganska ofta generad. Så också idag. Jag har funderat lite på det där, hur det kommer sig och när detta sker.

Förutom när folk säger goda saker om mig, mitt inre och mitt yttre så har jag märkt tillfällen som idag, som ligger lite utanför det. När jag själv känner att jag ansträngt mig och det får utdelning. Jag träffade en god vän som jag läste tillsammans med på lärarprogrammet för en herrans massa år sedan. Hon gjorde sig av olika anledningar känd som tjejen med hatten. När hon vid tidpunkt hittade sig en egen bostad så gav jag henne, som inflyttningsgåva, boken Hattstugan. Detta konstaterades vara en mycket bra gåva som knöt an till både hatt och bostad. Idag har jag fått höra att boken fortfarande står framme och har en trygg plats bland den unga damens pinaler. Detta gjorde mig gott och då jag fick höra att gåvan var en av de främsta hon fått så generades jag stort och blev lite varm inombords. Vockert! Lyckat!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

