Spotify och njutningen av en olyssnad skiva

Spotify är ett suveränt sätt att sprida musik och öppna människors öron.

Men jag har kommit fram till en sak som jag, på mitt eget skruvade vis, har emot det. Det är FÖR tillgängligt.

Det låter kanske jättekonstigt och kanske är det bara jag men jag funkar lite annorlunda vad gäller musik.

Har jag väl blivit introducerad för ny musik, musik som jag fattat tycke för, så är det för mig ett nytt spännande äventyr. Just den biten har med Spotify kommit bort lite. Tidigare så har jag när jag hört ett par låtar eller tre spatserat mig till lämplig skivaffär och där hittat en skiva med artisten, vanligtvis då nästan totalt olyssnad. Som det skall vara. Skivan är ett äventyr, något nytt, något outforskat. Som det skall vara. Satsningen är sällan lika ren längre. Satsningen, chansningen som det innebär att gå och köpa något som jag tror mig kunna gilla. Det lilla äventyret är borta.

Det är klart att man kan välja att inte lyssna via Spotify men det är ungefär lika lätt som att sätta ett barn framför en godispåse och försöka få det att inte ta för sig. Det funkar liksom inte.

Explore posts in the same categories: Musik, Uncategorized

Kommentera

