Nakenhet

Jag känner mig naken. Det känns som att jag saknar något. Jag råkade raka mig i söndags och får nu stå mitt kast. Jag tror det var ett behov av förändring som gjorde det. Den här känslan kommer en gång om året eller två. Alltid gör den mig lika kluven. Jag har till exempel mycket större chans att vara nöjd med mitt hår om jag har en skäggprydd haka. Jag har till detta en väldig aversion mot att känna mig ovårdad. Jag tycker mig ha lättare att se ovårdad ut när jag inte är skäggig. Eller ja, när det inte finns ett vårdat ansikte utan fått växa som det vill i en dag eller tre.

Samtidigt så är det väldigt befriande att få rena sitt ansikte.

Ett litet citat för att göra det hela ännu svårare för mig:

” Det är ett vetenskapligt faktum att man försvagar sina ögon om man rakar av sig sin mustasch ”

William Murray, amerikansk guvernör 1932

jag tycker mig ha mycket bra ögon och dem vill jag ju inte försvaga. Samtidigt kan jag absolut inte tänka mig att bara ha mustasch.

Vi får se hur det blir. Känns väldigt oklart just nu.

Explore posts in the same categories: Skägg/Hår

Kommentera

