Inredningsskräck

Jag har donat och städat och möblerat i nästan en vecka nu. Tänkt en hel del på det, hur jag vill ha det, vad som passar och vilka färger jag vill använda mig av. Jag har en plan för det i skallen, hur det ser ut nu, hur det skall se ut när allt är klart. Jag är grymt nöjd med det hela också, både resultatet och min egen insats. Dock, och det är ett ganska knepigt dock:

Två av varandra oberoende människor uttryckte igår att jag sysslar med heminredning Det uttrycktes nog positivt tror jag. Jag är bara inte säker på att jag är beredd på det. Det låter så väldigt tungt. Så vuxet, så moget. Som att det kommer så mycket mer med begreppet i fråga. Och ja, jag kanske har gjort mer än bara städat. Jag har nu en lägenhet som jag kan benämna som hem, det har jag inte haft innan. Jag har anpassat min inredning, inte efter mig och det liv jag levt, utan för ett liv inte skapat för ensamhet. När jag läser mig själv nu så låter detta väldigt positivt och det är det nog också, samtidigt är jag nog rädd för det okända. Vad detta innebär, om det är något mer i mig eller mitt beteende som drabbas eller kommer drabbas framöver. Spännande är det men samtidgt lite läskigt. Jag antar väl att det är dags nu och varför inte ha ett hem där man trivs. Dock. Underligt mysko känns det.

Jag har dock idag fått höra betryggande ord från en mycket god vän till mig som jag litar fullständigt på. Jag har fått höra att det inte är farligt. Att det är okej. Så jag låter det vara det och ser positivt, om än varligt, på situationen.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

