Bildligt talat

Jag har aldrig gjort mig bra på bild. Varken spegelbild eller när jag blivit fångad genom en lins.

Det har aldrig lyckats. Jag tror att det har mycket med min egen självbild att göra men jag har sett ytterst få bilder som jag själv är nöjd med genom åren. Det rör sig om ett tiotal, kanske ett tjugotal, acceptabla. Till dem kanske fem stycken bra. Det senaste året har min självbild ändrats. Från att se Gollum i spegeln till att se, ja, Fabian. Den senaste tiden verkar min bild av mig själv bättrats ytterligare, genom många olika faktorer.

Jag har sällan släppt någon nära med en kamera. Av rädsla och uppgivenhet för resultatet tror jag.

Med den senaste tidens personliga utveckling så lät jag igår en fotograferande vän komma mig när med sin lins, på mitt eget initiativ. jag sökte bilder med lite större djup och kände en viss experimentlusta kombinerat med hopp. Min vän är en mycket god fotograf skall sägas men jag har nog stor del i det själv också. Jag blev jättenöjd. Det kändes lugnt och avslappnat. Jag kunde få flippa ur fullständigt om jag önskade, så kunde också han. Väldigt avslappnat som sagt. Det hela skulle nog nog till och med kunna beskrivas som roligt. En sådan känsla om en situation med en kamera inblandad har jag aldrig varit med om tidigare.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

