Spontanköp

Jag råkade spontanköpa ett golv idag. Ett badrumsgolv. Eller ja, köpa och köpa. Men ta ett faktiskt beslut om hur jag skulle ha det, med köp som följd. Det var ångestladdat. Ohyggligt mycket så. Det var dessutom ett ganska vågat köp, något som gjorde det ännu jobbigare. Det kommer bli bra. Det har jag blivit försäkrad om. men det kändes väldigt märkligt. Jag märker så tydligt att jag ser helheter på ett annat sätt tidigare. När jag tidigare sett en stol, en hylla eller dörr som just en sådan ser jag dem nu som delar av en helhet. Delar som hör ihop och som påverkar varandra. Det känns lite kusligt men väldigt spännande. Inte kusligt på ett blair witch-vis utan mer på ett spännande outforksat vis. Det är en så väldigt ny och okänd sida av mig jag ser komma fram nu. Spännande men slrämmande samtidigt då det är så väldigt okänt. Någon slags anti-sida mot hur jag sett på såna här saker tidigare. För ett par veckor sedan skydde jag IKEA som pesten och mer än så. Idag har jag snackat mig till en IKEA-katalog. Jag har ordentligt sagt ifrån mot mina nära och kära som inte såg helheter utan bara detaljer. Inte såg, som jag, hur en möbel i ett rum påverkade ett annat. Väldigt, väldigt märkligt för att vara mig. Det är svårt att förstå och för den delen förklara hur nytt det här är.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

