Säpoagenternas sång

Jag vill minnas att jag för lite drygt ett år sedan på min tidigare blogg skrev ett inlägg där jag berättade om ett tidigare sångnummer som jag och en bekant skrivit; ”Sången om Moa”. Jag skrev och berättade om hur jag planerade att få oss att upprepa tilltaget, denna gång baserat på SÄPO-agenternas sång.

Det blev aldrig så. Det akn sägas mycket om varför men det spelar mindre roll.

Vad som spelar roll är att jag nu får chansen att se något enligt min tanke förverkligas, om än så av andra, personer med en annan talang för det.

I morgon kommer det ske. En re-make av SÄPO-agenternas sång visas upp på scen. Endast två chanser finns det att se detta. I morgon och på fredag, båda gångerna klockan 19 i Studenternas Hus i Göteborg. Med en liten religiös twist. Sjukt roligt och riktigt bra.

Här är originalet:

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

