Obekväm

Det här må låta märkligt och som ett väldigt lyxproblem men stundtals numera känner jag mig ganska obekväm med mig själv, med den nya Fabian. Det finns känslor och tankar jag saknar. Jag är tillfreds numera. Jag har levt nästan hela mitt liv på motsatt vis. Obekväm med mig själv, ständigt hittandes fel, ett tillstånd som har gjort att jag varit väldigt blyg och osäker, ständigt ifrågasättande av mig själv.

Nu när jag inte är där längre, när jag plötsligt är tillfreds efter alla dessa år, har ajg svårt att acceptera situationen. Jag har, stundom, svårt för det, för att det är så ovant. Jag känner en rädsla för att bli för säker på mig, för att jag skall bli dryg och arrogant. Det är en stor rädsla som till viss del håller mig i schack.

Oavsett vad det tidigare tillståndet fått mig att känna så var det något jag var van vid och därför också någorlunda trygg med. Det tar ett tag att vänja sig, det märker jag. Jag tänker bli bekväm med det här, med det som är nu snarare än vad som har varit. Det kanske inte händer idag eller i morgon men det kommer hända.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

