Finns det plats för ett rum?

Jag håller som bekant på att få mitt badrum renoverat. Jag har lite svårt att prata om det. Vad jag har svårt för är benämningen badrum. För mig är ett badrum en lokal inom bostaden med plats för bad alternativt dusch, fördelaktigast också med toalett och handfat kopplat till.

Det numera så populära uppslagsverket Wikipedia säger följande om det:

Ett badrum är ett rum, oftast beläget i någon form av ett hus, där man kan tvätta sig, bada, duscha och oftast även gå på toaletten. Det är ofta det första rummet man går till när man vaknar på morgonen. I ett badrum kan det finnas dusch, toalett, badkar, handfat eller kanske till och med en bidé. Badrummet räknas som ett våtutrymme.

Grejen för mig är att mitt sådant är 2,4  m2. Då tycker jag att en gräns är passerad. Det är lite för litet för att benämnas som någon form av rum. Samtidigt är det väldigt oundvikligt, det är svårt att tala om det och inte tala om det som ett badrum. Toalett känns inte tillräckligt då det faktiskt finns minst dusch. För mig är 2,4 för lite för ett rum. Ett rum får inte inte plats på en så liten yta känns det som. Skumt. Jag lär få lära mig att leva med det. Det lär bli mer av ett badrum än innan i vart fall, känslomässigt sett.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

