Den försvunna nian

Jag har suttit i en bra stund, närmare bestämt ganska ungefär exakt femtio minuter och försökt hitta Kanal 9 åt min mor. Jag tror mig ha bläddrat igenom kanalnötet fyra gånger minst. I bläddrandet har jag stannat upp upprepade gånger för att vänta ut reklampauser, dessa förbenade reklampauser. Väntat ut dem för att kunna identifiera vilken kanal jag hittat just då, detta då min mor inte har texttv. Det är en gammal tv av väldigt god kvalitet som hållit i lite drygt tjugo år och fortfarande håller hyfsad standard.

Efter mången stunds sökande läser Fabian på och noterar följande:

Kanal 9 ingår i det analoga basutbudet men i det digitala tilläggsutbudet.

Jag har letat i all ofantlighet i tron att det ingår i basutbudet i Comhem-husen. Jag bor nämligen själv i ett Comhem-hus och har själv Kanal 9. Uppenbarligen är det någon som gjort ett tilläggsval gällande min fastighet. Det förvånar mig i och för sig inte så mycket om det brustit i kommunikationen där, jag är mest lite småbitter över allt försökande från min sida utan att kolla fakta ordentligt. Dum får lida. Det värsta är att nu missar jag Sherlock Holmes. Mycket illa.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

