Student09

Jag har idag för första gången i mitt liv varit på Göteborgs stads, Chalmers och Göteborgs universitets gemensamma arrangemang för nya studenter; StudentXX (XX står för årtalet). Jag har sett det växa fram under mina år som kåraktiv i Göteborg men aldrig riktigt medverkat eller för den delen varit där.
Jag är väldigt imponerad, både på uppslutning och på arrangemanget som sådant.
Haft väldigt intressanta diskussioner med representanter från näringslivet, universitetets rektor, och ett par andra riktigt starka kompetenta lokala människor. Har fått se det engelska språket missbrukas kapitalt av personer som inte hade en aning om vad de sa riktigt men det var nog mest jag och ett litet fåtal andra som insåg så det är nog lugnt med det.
Kul att se så mycket studenter också. De är inte så farliga som de ofta känns.

Dessutom en afton då jag som person fått ta emot väldigt mycket gott om mig själv och lyckats framhäva mig själv på precis det vis jag själv önskade. Mycket bra.

Som sagt, Student09 som det ju heter i år, ett riktigt gott exempel på ett fungerande samarbete mellan lärosäte, i det här fallet dessutom två stycken, stad och studentorganisationer.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

