Dagens fångst

jag råkade köpa tre skivor idag. Jag passerade lagom nära Bengans i Göteborg. O, vilken affär det är. Där kan jag vandra runt i timmar.

Köpte en samlingsplatta med The Cardigans. Undrar om de på något sätt är besläktade med bandet Jumper…

Därtill också en platta med Thåström; Skebokvarnsvägen 209. Har länge känt att det ät dags för Thåström i mitt liv, fick lite hjälp med en spellista på Spotify av en kännare i min bekantskapskrets och nu kände jag att det var dags för skivköp. Få se om jag gillar vad jag hör. Mer än bara gillar vill säga för gillar gör jag redan.

Förutom dessa kom jag mig också för att inhandla skivan The Fragile Army med gigantuöst stora (till antalet) The Polyphonic Spree. De är grymt många till antalet, mycket spännande ljudbild. För de som följer Scrubs har de gästspelat i ett avsnitt där, en patients önskan att få höra sitt band igen. Som killen i kassan på Bengans sade: Det här är ett band som inte får plats i en folkabuss. Helt rätt.

Sällan har jag stött på en skiva som låter så bra vid första lyssningen. Spännande.

Explore posts in the same categories: Musik

Kommentera

