Tigerbalsam

Mycket nya grejer har hänt mig på sistone, många stora förändringar.

Jag har fått ett badrum som skänker mig glädje varje gång jag går in i det.

Sen ett par veckor så har jag också hittat en träningsform som jag känner passa mig bättre, mycket bättre rentav, än att ligga på gym tre dagar i veckan. Vi pratar socialt samspel, smidighet, kroppskontroll, kamratskap, en för mig väldigt givande brist på tävlan och till det en hel del smärta.

Jiujitsu. Känn på det. Jiujitsu. Det är få som känner mig, inklusive mig själv, som sett det komma, som sett det en naturlig utveckling. Men plötsligt hände det. Självförsvar. Kampsport.

Det är långt ifrån fredligt och lugnt när det tränas, vi är ett stort gäng som går runt och attackerar varandra under kontrollerade former, som ägnar sig åt att försöka strypa varandra, sparka varandra eller dylikt. Givetvis går det hela ut på att lära sig skydda sig från det eller göra sig av med anfallaren. Men dock. Mycket glöd i det. Ordentligt skall det göras. När jag kommer från träningen och berättar för någon vad jag varit med om och säger: ”vi ströp varandra, det var jätteroligt”, så blir det väldigt kort och utanför sitt sammanhang, det låter fel. Men helt och totalt så njuter jag av det. Jag har tokigt skoj och jag njuter av det. Det gör ont lite varstans, mycket nya muskelgrupper jag inte är van att använda. Man får lite smällar också. Jag är inte alls van vid det, jag är inte van vid att ha saker att utstå, det är en ny, spännande upplevelse. Och ja, det låter helt vrickat, men jag är med på det. Just nu är min rygg i olag, överspänd som ett kaxigt godståg, och jag har någon form av icke synligt inre blåmärke på framsidan av mig. Men jag gillar det, på något märkligt sätt, det är helt okej. Ett steg på vägen. Jag behöver nog vila bort det men det är för roligt för att hålla mig borta. Hela min lägenhet är fylld av doften av Tigerbalsam. Bra grejer, helt klart. Mycket upplyftande känsla.

En annan helt ny grej för mig är tidiga morgonar. Två gånger i veckan tränar jag kvart i sju. På morgonen. Jag har alltid varit en nattmänniska, så länge jag kan minnas. Men nej, nu ställer jag om mig för att få fason på mig och komma iväg och träna ett antal gånger i veckan varav två gånger snortidigt på dagen. Härligt är vad det är. Härligt och mycket märkligt!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Tigerbalsam”

  1. Margareta Lundgren Says:

    Oktober är förbi. Nu är det november: nya tag på bloggen! M


Kommentera

