Beslutsångest

Har haft grym beslutsångest idag.

Jag har haft glasögon sedan jag gick i mellanstadiet, om minnet mitt vill mig väl. Den allra största delen av tiden har jag dock varit en passiv bärare. De har funnits med i ett fodral, i väskan, i fickan, i tanken. Väldigt sällan på. Glädjen för dem har inte funnits, inte ens den påtvingade som kommer av att faktiskt se klart. Jag har varit för klarsynt för det. Hur jag ser ut har varit viktigare för mig än hur bra jag faktiskt ser ut.

Det är ändring på det nu. Snart. Snart skall jag ut genom glasen se hur jag ser ut. Före det kommer en process som heter duga. Jag fick i måndags för mig att gå till Synsam. Inget jag ångrar men mitt hjärta och huvud är slitet därefter. Efter många om och men och en oerhört trevlig kvinna till hjälp gick jag därifrån med tre par glasögon att välja mellan. Där är jag nu. Fast. Fast i ambivalensen.

En förstärkning av mig själv eller ett steg längre?

Intelligens och roande hip hop-faktor eller den lite häftigare känslan?

Så fort jag bestämmer mig får jag höra något som får mig på andra tankar. Medhåll eller kanske argument. Tonfall, med kropp eller med tunga, som kan förändra allt.

Det är spännande men samtidigt läskigt.

Det är stunder som denna som jag önskar att jag vore klarsynt.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Beslutsångest”


  1. […] Jag tänkte att jag skulle uppdatera lite angående situationen om min tidigare rapporterade beslutsångest. […]


Kommentera

