Månadens uppdrag Januari 2010

Jag är, enligt uppgift, ”ganska musikintresserad” och har med anledning av detta och för att främja mitt skrivande om musik fått ett mycket intressant uppdrag av en god vän till mig. Mitt uppdrag är som följer:

Uppdraget:

Skapa en Playlist/blandband/blandCD med 10 låtar (varken mer eller mindre) som du anser målar en bild av dig.

Varje låt kan få en förklaring, men denna förklaring får max vara 100 ord… och hela spellistan får max förklaras på ett A4 (i läsbart skick… DVS minst storlek 10 på texten)… Detta innebär att man inte har 100 ord till varje låt… så även där måste man vara sparsam.

Det blir ett intressant sätt att presentera dig.

Om spellistan går att ”spridas” via Spotify så är det ju ännu bättre.

Det bör också vara en bra utmaning och ett intressant blogg-ämne. Det kommer onekligen vara en process… Men den slutgiltiga spellistan måste vara formaterad enligt ovan.

Deadline: 31 Januari 2010.

Jag roas mycket av denna utmaning och vad den kan medföra. Som påtalat i uppdragets beskrivning så kommer det att vara en ganska ordentlig process att gå igenom. Ihopsamlande och sållning av musikstycken. De skall inte bara vara bra, de skall kunna företräda mig.

Lite av grejen med blandband är ju att låtarna skall funka bra ihop också. En mycket underhållande utmaning, minst sagt. Jag har lovat min vän en rapportering under processen och detta kommer givetvis också ske.

Explore posts in the same categories: Bloggen, Listor, Månadens uppdrag, Musik

Kommentera

