Städstrategiska incitament

Ja. Ni läste rätt. Det handlar om växter.

Jag och min lägenhet har under det senaste året mer och mer blivit vänner. Från en perifer bekantskap så är vi nu vänner. Jag bor här. Det är hemma. Hemma behöver också vara hemtrevligt så när jag häromdagen var på IKEA i annan persons ärende så passade jag på att köpa mig lite växter. Tre tillskott blev det.

Förutom att växter är just växter, livsförbättrare och tillförare av trevlighet så är de för mig också incitament för att hålla ordning här. Det kan inte vara rörigt runt växter. Det funkar inte. Därför bör det vara viss ordning. Kanske framförallt gillar jag dem för att om det på en plats står en växt så kan där inte på samma plats ligga en hög med bråte. Det är inte genomförbart. Ergo ju fler växter desto mer ordning. In my mind. Jag inväntar med spänning den dag eller tid framöver då städstrategiska incitament blivit ett så stort element att det ger fog för oreda själva. Det blir mig en glädjens dag.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Städstrategiska incitament”

  1. Annchen Says:

    Växter i fönster går bra att ha oreda med, ändå. Men jag insåg ändå detsamma och funderar på att skaffa orkidé till köksbordet, det är en av de ställen det samlas mest saker på. Märks att jag oftast äter själv eller max två vid det bordet om man säger så. Men när jag råkade få med mig bordsdekorationsblommor hem blev det annat ljud i skällan. http://naktergalning.blogg.se/2008/june/en-nobel-middag.html Allt blev liksom nobelt direkt, perfekt. Så jag förstår vad du menar.

    Ett tips dock. Det är kallt ute nu. Ska du köpa växter, se till att de håller sig varma på vägen hem, eller vänta tills det blir lite varmare, annars kommer de dö.


Kommentera

