Debatt

Hur sjutton hamnade jag här?

En relevant fråga att ställa sittandes i en tv-studio på Hisingen. Kul med skärgårdsliv för övrigt. har blivit mycket sådant på sistone. Fick en förfrågan från en bekant igår om jag ville vara med på inspelningen av Debatt i SVT. Han kände tydligen en kille som jobbade med inspelningen.

Med min syn på konstiga idéer, så länge de inte gäller Vasaloppet eller dylikt, så var svaret självklart. Blev uppringd strax efter två med frågan om jag ville vara med, denna gång från tv-killen. Han undrade också om jag hade några åsikter i frågan. Det skulle tydligen handla om vargar och om P3-Guld. Jag hade inte åsikter. Inte då. Men efter lite förfrågningar på facebook om åsikter i frågan hade jag snart skapat mig en bild.

Väl på plats i TV-huset så mötte jag min vän som hälsade och konstaterade att han nog skulle dra hem. Så där var jag. Ensam. Desto roligare. Sen blev jag sittande mitt i studion också. Inte alls olikt mig.

Två helt olika diskussioner. Vargar är uppenbarligen ett ämne som rör upp känslor. Skrikit stundom.

Kvällens stora fråga för mig var dock: Vad sjutton gjorde Albert Svanberg där? Den gamle tv-sport profilen gled runt och såg mystiskt munter ut, bland kulisserna,

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

