Deadline approaching

Min deadline börjar närma sig. Det är den 31 januari idag. Deadlinedags gällande min självrepresenterande lista. Sitter i min soffa och försöker koncentrera mig. Enya-DVD spelas. Jag tror att jag har listan klar. Musikaliskt sett. Vilka låtar som är aktuella. Fast inriktningen på listan är jag fortfarande osäker på. Det känns alldeles för mycket som en lista som är baserad på smak och inte på representativitet. Samtidigt är väl vad man lyssnar på också representerande på något vis. Eller?

När det kommer till att skriva om varför man valt blir det svårare. Mindre naturligt. Då kommer ifrågasättandet fram.

I like the swooshing sound deadlines make when passing by.

Explore posts in the same categories: Listor, Månadens uppdrag, Musik

Kommentera

