Att tappa en låt

Jag håller på att tappa en låt.

Trots att jag nu är ett par efter deadline så är arbetet med mitt uppdrag intensivare än någonsin. Kanske just därför.

Just nu håller jag på att tappa en låt. En av de låtar som varit som mest självklar håller på att falla bort. Den känns helt enkelt inte självklar längre, den funkar med övriga men är bara på nivån mycket bra i kombinationen med övriga. Inte så självklart gyllene som jag önskar. Därför letas det nu något nytt. Inte bland de jag sållat bort utan bland de jag inte tänkt på tidigare.

Förutom att jag nu letar fulländningen så behöver jag också komma fram till inbördes ordning, något som är ruskigt svårt. Början är någorlunda klar, likaså mitten trots ovan nämnda bortfall. Nu fattas mig avslutningen. Jag känner att jag har en story, en bra berättelse genom det hela men jag måste avsluta rätt också.

Kanske med döden?

Explore posts in the same categories: Listor, Månadens uppdrag, Musik

One Comment på “Att tappa en låt”

  1. Margareta Lundgren Says:

    Ordningen återställd! M


Kommentera

