Politisk retorik

Retoriken inom politiken kan vara så väldigt olik den jag är van vid. Den på kårnivå. Där är det bäst som gäller, en hel del spel om man vill spela det eller om man behöver men ofta räcker det med att vara just bra.

Inom politiken är det mycket mer funderingar kring vad man talar om och kanske framförallt vilka man talar till. Man kan vara för bra. Jag satt dag och spenderade mer tid på att vara dålig än på att vara bra, just för att hålla det på rätt nivå. Helt klart intressant. Spännande när man vet det själv och introducerar andra för det. Lite av en uppenbarelse. Kräver helt klart mer insikt och kunskap när man itne bara skall moderera argument och debatt utan också sig själv.

Explore posts in the same categories: Politik

3 kommentarer på “Politisk retorik”


  1. Vilken kår är/var du aktiv vid? Som f.d. aktiv vid StuFF i Linköping kan jag konstatera att där låg nivån under den politiska. How low can you go, får en ny innebörd🙂

    • fabianlund Says:

      Jag var vice ordförande och ordförande för FFS i Göteborg.

      Låg nivå, helt klart, men också annorlunda, vad man sa spelade roll på ett annat sätt än hur man sa det.

      När satt du, jag känner ju ett gäng gamla StuFFare…


Kommentera

