Fjärilar

Livet på små lätta moln. Fjärilar i magen. Ett konstant glädjerus. På många sätt kan det omskrivas men känslan är ändå densamma. Lycka.

Jag har inte mött den lyckliga kärleken tidigare, inte på väldigt länge. Jag har många gånger, oräknerliga gånger stött på och ofta också blivit påkörd av den olyckliga. Några gånger har jag sett rödljuset och stannat vid övergångsstället men allt som oftast har jag blivit påkörd. I hög hastighet.

Den här gången är annorlunda. Den här gången är jag inte ensam om min känslor. Den här gången är de delade. Vi är två stycken som käner samma sak. Vi är Vi. En ny, nästintill obeskrivbar känsla. Så sjukt häftigt. Att vakna upp varje morgon och tänka på personen ifråga det första jag gör. Att avsluta dagen med tankar på henne. Att all tid däremellan ha henne i tankefånget. Känslan av uppgivenhet har mött sin motsats. Bitterhet har bytts ut mot lycka.

Känslan av att ha någon i vars tankar man vet att man alltid befinner sig är fantastisk. Jag håller på att bli hel. Förälskad upp över öronen är jag definitivt.

Explore posts in the same categories: Kärlek

Kommentera

