Valborg

Så var det då igår Valborgs namnsdag. Dagen vi väntat på så länge. Dagen jag väntat på så länge, den dag då det firande jag planerat och arbetat med i veckor äntligen skulle bli av.

Det såg ut att bli en regntung dag och flera var dropparna som innan firandet satte igång föll över trädgårdsföreningen.

Medan Pam Fredman höll sitt tal i vilket det bland annat utlovades att valborg skall vara tentafri så tågade studenttåget in genom grindarna. In genom grindarna och med solen i släptåg. En sol som tog sig fram genom dis och moln och som kom att värma både oss och stämningen. Det var kö in ända tills klockan 15:30 ungefär, trots bristande förutsättningar blev det riktigt mycket folk, mycket tror jag tack vare årets vårtalare; landshövdingen Lars Bäckström. Lars själv var ödmjuk inför situationen men lyckades hålla ett riktigt bra tal. Jag är mer och mer nöjd över att vi lyckades ordna honom som vårtalare.

Självklart var dagen inte problemfri men inom Trädgårns gränser så var allt lugnt och flöt på riktigt bra. Jag känner mig mer och mer stolt över vad ja gpå den korta tid jag hade lyckades ro i hamn.

Göteborgsposten fick för övrigt nästan allt rätt i sin rapportering.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

