Brev

För ett par veckor sedan började tanken gro i mig, känslan, tanken, önskan att kommunicera genom brev. Den gamla kommunikationen. Den genomtänkta, saktfärdiga. Sättet att kommunicera som orsakade längtan. Väntan och spänning. Där du skrev något, skickade och sen stod för det, breven som fanns kvar. Utan möjlighet att ta tillbaka eller snabbt skicka ett nytt där du ursäktade dig och ändrade uttryckssätt. Det var inte läge att vara förhastad. Brev är för mig genomtänkta, värdefulla. Fulla av tyngd och känsla.

Jag köpte på mig vad som behövdes, frågade runt på twitter efter människor som ville ha brev och fick in ett antal svar, bara kvinnor. Lite tråkigt men inte oväntat.

Det tog ett tag att komma igång, sannolikt för att jag lägger så stort värde i det, avspänningen blev för stor. Men i söndags släppte det, jag tog tag i det och igår lades första brevet på lådan. Borde komma fram idag. Fler kommer så fort jag får tid och inspirationen är på min sida.

Explore posts in the same categories: Läsvärt, Post, Språk

Etiketter:

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment på “Brev”


  1. Hade jag haft hatt på mig hade jag tagit av mig den för dig efter att läst detta. Jag är också en av få som underhåller postverket och skickar pappersmail🙂 Om vi fortsätter ponera att jag hade haft hatt hade jag även tagit av mig den när det kommer till posten strax över denna om alkoholen. Jag gillade den skarpt.


Kommentera

