Tågtid för eftertanke

Jag sitter på tåget hem från en intensiv helg i Stockholm. En helg som har innehållit det mesta. Kärlek. Glädje. Frustration. Svårarbetad ambivalens. Stress. Stora mängder stress.

Som det är just nu så fungerar inte jag riktigt med Stockholm. Hela jag blir i olag. Uppstressad. Sönder. Kaos. Tempot som stockholmarna håller är högt, svårförståeligt för en utifrånkommande som jag. Det är fel sorts stress det handlar om. Jag fungerar väl under stress annars, behöver stressen. Men den jag känner i Stockholm förstör mig. Jag känner mig jagad. Jag tror att jag behöver mer övning, jag eller härdas. Fler resor kommer.
Nu sitter jag med relativt lugn i sinne på tåget hem. Bearbetar vad jag varit med om. Vilka jag har mött och inte mött. Vad det har gjort mig. Hur det påverkat. Relationer som tär mer än det gör.

Tågresan har en lugnande effekt på mig. Ger mig möjligheten till avslappning, kontemplation. Den gör mig gott. Bearbetandet tar längre tid men processerna börjar här och nu.

Explore posts in the same categories: Tänkvärt

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

