Som en vettvilling

När jag får för mig något så är det svårt att stoppa mig, ju märkligare påhitt desto större chans/risk för genomförande. När det gäller kärlek så är det dubbelt så.
Jag gillar att resa, något som oftare och oftare kombineras med jakten på lyckan. Jag får åka tåg. Och få chansen att bli lycklig. Blir det inte lycka så blir det nya erfarenheter som gör mig starkare, klokare. Nu är inget undantag. Jag har farit genom landet på vettvillings vis, handlöst och självklart. Jag åkte mot förälskelsen. Personen trodde jag. Jag fann såväl personen som känslan. Överväldigande och bättre, mer lyckat än på länge. En känsla som under den senaste veckan varit en klump i magen som har passiviserat mig. En klump av förväntan som blev som störst timmarna innan avfärd igår, blev större de första timmarna på tåget. Ett antal timmar senare nådde jag min destination och klumpen vaporiserades och byttes till känslan av lycka, spridd genom hela kroppen.
Här sitter jag nu. Upprymd. Känslan av förälskelse och nöjet av att få uppleva det vackra landskapet. Den här resan blev bra. Återigen har jag som känslostyrd människa mina impulser att tacka för glädje, stor glädje.

Explore posts in the same categories: Kärlek

2 kommentarer på “Som en vettvilling”

  1. superficialragdoll Says:

    Följ den vita kaninen! Mot äventyr och kärlek.

  2. s00bjorn Says:

    Det är tufft med tåg, men ännu häftigare med kärlek! Hoppas allt är väl med dig!


Kommentera

